tel.: (081) 585 60 18 | e-mail: trawniki@trawniki.pl
Portal Gminy Trawniki
  • Start
    • Aktualności
    • Ogłoszenia
  • Gmina
    • Gmina
    • Sołectwa
    • Oświata
    • Parafie
    • Informacje inwestycyjne
    • Publikacje
    • Pomoc uchodźcom
    • Jednostki Organizacyjne
    • Kluby Sportowe
  • Urząd
    • Władze Gminy
    • Przetargi
  • Fundusze
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
    • Polski Ład
    • Projekty UE
    • Gminny Punkt – Czyste Powietrze
    • Cyfrowe Lubelskie
    • Cyberbezpieczny samorząd
  • Dla Mieszkańca
    • Załatw sprawę
    • Odpady komunalne
    • Dodatek do Ogrzewania
    • Przewozy Gminne
    • Droga ekspresowa S12
    • Centralny Port Komunikacyjny
    • Pomiary pól elektromagnetycznych
    • Dotacje – przydomowe oczyszczalnie ścieków
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Baza Telekontaktowa
  • Szukaj
  • Menu Menu

ZAŁATW SPRAWĘ

ZAWIADOMIENIE O ZGROMADZENIU

Opublikowano:11-10-2022

Zgromadzenia Publiczne

 

Zgromadzeniem jest zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób  w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska w sprawach publicznych.

Zgromadzeniem spontanicznym jest zgromadzenie, które odbywa się w związku
z zaistniałym nagłym i niemożliwym do wcześniejszego przewidzenia wydarzeniem związanym ze sferą publiczną, którego odbycie w innym terminie byłoby niecelowe lub mało istotne z punktu widzenia debaty publicznej.

Przepisów ustawy nie stosuje się do zgromadzeń:

  • organizowanych przez organy władzy publicznej;
  • odbywanych w ramach działalności kościołów i innych związków wyznaniowych.

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.


Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Trawniki

Trawniki 605, 21-044 Trawniki
w poniedziałki               w godz. 9:00 – 17:00
i od wtorku do piątku   w godz. 7:30 – 15:30
tel./fax. 81 58 56 018
e-mail: trawniki@trawniki.pl
adres skrzynki na platformie ePUAP: /h3c9ttj84i/skrytka

Opłaty:
Zawiadomienie nie podlega opłacie

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Zawiadomienie może zostać złożone w formie pisemnej, za pomocą faksu, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

Zawiadomienie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt
    z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja – jej nazwę i adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj
    i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
  • imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj
    i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  • cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
  • datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  • informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia,
    o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.


Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia dołącza się:

  • pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia
    w przypadku jego wyznaczenia;
  • zdjęcie organizatora zgromadzenia albo przewodniczącego zgromadzenia
    w przypadku jego wyznaczenia.

W przypadku wniesienia zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczną kopię tego dokumentu.

Rozpoznanie sprawy następuje bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu zawiadomienia
o zgromadzeniu. Organ gminy wydaje decyzję o zakazie zgromadzenia nie później niż na
96 godzin przed planowaną datą zgromadzenia,  jeżeli:

  • jego cel narusza wolność pokojowego zgromadzania się, jego odbycie narusza art.
    4 lub zasady organizowania zgromadzeń albo cel zgromadzenia lub jego odbycie naruszają przepisy karne;
  • jego odbycie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach, w tym gdy zagrożenia tego nie udało się usunąć w przypadkach,
    o których mowa w art. 12 lub art. 13 ustawy Prawo  o zgromadzeniach;
  • zgromadzenie ma się odbyć w miejscu i czasie, w których odbywają się zgromadzenia organizowane cyklicznie.

Decyzję o zakazie zgromadzenia organ gminy udostępnia niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i przekazuje również organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu. Jednocześnie organ gminy przekazuje decyzję o zakazie zgromadzenia wraz
z aktami sprawy właściwemu sądowi okręgowemu.

Decyzję o zakazie zgromadzenia uważa się za doręczoną z chwilą udostępnienia jej
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej organu gminy.

 

Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń:
Jeżeli organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji może zastosować postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń.

Zgodnie z tą procedurą  organizator zawiadamia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia, adres:

Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego

  • ul. Lubomelska 1/3, 20-072 Lublin
  • tel. 81 532 70 97
  • e-mail: dysor@lublin.uw.gov.pl

podając:

  • imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  • datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  • ewentualne zagrożenia, które w jego ocenie mogą pojawić się w trakcie zgromadzenia.


Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się bezpośrednio do Sądu Okręgowego właściwego ze względu na siedzibę organu gminy w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia.

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (t. j. Dz.U.2022 r., poz. 1389).

Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.), zwanego dalej RODO, informuję, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Trawniki, adres siedziby: Trawniki 605, 21-044 Trawniki.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych to: Pan Tomasz Rutkowski, email: tomasz.rutkowski@lokalneogniwo.pl.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu rozpatrzenia zawiadomienia
o zamiarze zorganizowania zgromadzenia.
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie w zakresie niezbędnym do zrealizowania obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
tj. z ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1389), jak również art. 6 ust. 1 lit. c RODO, natomiast w zakresie wykraczającym poza ramy ustawy – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą organy uprawnione do przetwarzania danych osobowych z mocy prawa.

 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane , przez czas określony kategorią archiwalną danej sprawy, a następnie do wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. – o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Jeżeli przetwarzanie odbywa się za zgodą (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – dane osobowe będą przetwarzane do momentu wycofania zgody , ale nie dłużej niż przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich uzupełnienia i sprostowania. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie będzie skutkowało nierozpatrzeniem zawiadomienia. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane
w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane”.

Jednocześnie przysługuje Pani/Panu prawo do wyrażenia, bądź odmowy wyrażenia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w postaci numeru telefonu oraz adresu e-mail
w kontekście realizacji celu wskazanego w w/w klauzuli informacyjnej, z wyjątkiem sytuacji, gdy obowiązek podania tych danych kontaktowych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Niniejszym oświadczam, iż zapoznałem się z treścią powyższej klauzuli informacyjnej.

 

_______________________________________

/Data i czytelny podpis/

Informacje pogodowe w Gminie Trawniki

weather-icon
5°CMin: 2°C     Max: 11°CPrognoza na najbliższe dni:
SOB
7°C
weather-icon
NIEDZ
11°C
weather-icon
PN
11°C
weather-icon

Harmonogram wywozu odpadów komunalnych

Wyświetl

Gminny Ośrodek Kultury w Trawnikach

Wyświetl

RADA GMINY

TRANSMISJE OBRAD RADY

ZAŁATW SPRAWĘ

FACEBOOK

 

URZĄD GMINY TRAWNIKI

Trawniki 605

21-044 Trawniki

Telefon: 081 585 60 18

Fax: 081 585 62 90

e-mail: trawniki@trawniki.pl

GODZINY PRACY:

poniedziałek:  od 8:00 do 16:00

wtorek:           od 7:30 do 15:30

środa:             od 7:30 do 15:30

czwartek:       od 7:30 do 15:30

piątek:            od 7:30 do 15:30

ZASUBSKRYBUJ NASZ NEWSLETTER:

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

NA SKRÓTY:

Deklaracja dostępności

Archiwalna strona

Grafika BIP
Grafika epuap

© Copyright – Gmina Trawniki | Wykonanie: Devcomm ICT

Scroll to top
Otwórz pasek narzędzi Ułatwienia dostępu

Ułatwienia dostępu

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj