W związku z zamiarem przystąpienia do partnerskiego projektu „LUBELSKIE BEZ AZBESTU” realizowanego w latach 2026-2029, Gmina Trawniki informuje, że prowadzi nabór zgłoszeń przez mieszkańców gminy deklarujących gotowość do odebrania wyrobów zawierających azbest z ich posesji na terenie gminy.
W ramach projektu realizowanego w latach 2026-2029 na terenie Gminy Trawniki planowane jest odbieranie wyłącznie wyrobów już zdemontowanych i przygotowanych do odbioru przez mieszkańców (zdemontowanie azbestu z dachu oraz zmiana pokrycia dachowego do realizacji we własnym zakresie przez mieszkańca).
Mieszkańcy, którzy złożyli już do Urzędu Gminy wnioski o odbiór i utylizację wyrobów zawierających azbest nie muszą składać deklaracji ponownie!
Prosimy o zgłaszanie się mieszkańców (właścicieli nieruchomości), którzy:
– deklarują usunięcie azbestu w latach 2026-2029 (ze wskazaniem daty planowanego usunięcia), którzy nie złożyli dotychczas wniosku do Urzędu Gminy Trawniki,
– złożyli już wniosek do Urzędu Gminy, ale chcą wprowadzić korektę w postaci zmiany ilości zdeponowanego azbestu.
Kontakt z pracownikiem merytorycznym pod numerem telefonu: 81 58 57 037.
Projekt „Lubelskie bez azbestu” w ramach Kontraktu Programowego dla Województwa Lubelskiego Priorytet 3 Ochrona zasobów środowiska i klimatu, Działanie 3.12 Usuwanie ze środowiska wyrobów zawierających azbest w ramach Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027.
Treść ogłoszenia znajduje się również na Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Trawniki pod adresem: Bezpośredni link do ogłoszenia.