Szanowni Państwo,
W nawiązaniu do wstępnych zapisów osób chętnych na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w 2024 roku oraz z planowanym w IV kwartale 2025 roku ogłoszeniem naboru w ramach Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej PS WPR na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków Wójt Gminy Trawniki zaprasza mieszkańców zapisanych na przydomowe oczyszczalnie ścieków do złożenia umowy użyczenia oraz pisemnej deklaracji uczestnictwa w projekcie. Osoby jeszcze nie zapisane, mogą zapisywać się na listę uczestników, lecz będą na jej końcu. O kolejności zakwalifikowania do uczestnictwa w projekcie decyduje data wpisania się na listę.
W pierwszej kolejności, przyjmowane będą deklaracje od osób zapisanych na listę chętnych do budowy oczyszczalni ścieków.
Warunkiem koniecznym uczestnictwa jest brak jakichkolwiek zobowiązań wobec Gminy z tytułu należności podatkowych, opłat za wodę, wywóz śmieci itp.
Pomoc będzie przyznana na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, na terenie Gminy Trawniki (z wyłączeniem miejscowości Trawniki, Trawniki-Kolonia oraz Bonów). Ze względów formalnych (brak cieku wodnego), w projekcie prawdopodobnie nie będą mogli uczestniczyć mieszkańcy miejscowości Bonów.
W 2022 roku Gmina Trawniki zakończyła inwestycję budowy 75 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków. Wykluczeniu z planowanej inwestycji podlegają posesje do których są przyłączone ww. oczyszczalnie.
Planuje się objąć dofinansowaniem ok. 60-70 przydomowych oczyszczalni ścieków, spełniających wymagania naboru, a więc spełniających normę EN 12566-3+ A2:2013.
Termin rozpoczęcia inwestycji przewidywany jest nie wcześniej niż w drugiej połowie 2026 roku.
Przewiduje się, że całkowity koszt wykonania jednej przydomowej oczyszczalni ścieków wyniesie ok. 25-30 tys. zł. Natomiast wkład mieszkańca wyniesie ok. 7-8 tys. zł.
Zebrane deklaracje i umowy użyczenia będą podstawą do zweryfikowania prawnych i technicznych możliwości wybudowania oczyszczalni na terenie poszczególnych posesji, a następnie posłużą do przygotowania dokumentacji projektowej oraz skompletowania wszystkich dokumentów potrzebnych do aplikowania o środki unijne.
Projekt będzie realizowany wyłącznie w przypadku otrzymania dofinansowania.
Deklaracje i umowy użyczenia można składać w formie papierowej w Urzędzie Gminy Trawniki. Chętni do udziału w projekcie proszeni są o wypełnienie, podpisanie i złożenie dokumentów w terminie do dnia 10 października 2025 r.,
Umowa użyczenia – 2 egz. (w umowie nie należy uzupełniać daty jej zawarcia; data zostanie wpisana w momencie podpisania umowy przez przedstawiciela Gminy)
W przypadku realizacji inwestycji na nieruchomości będącej przedmiotem współwłasności dokumenty podpisują wszyscy współwłaściciele.
Szczegółowe informacje udzielane są w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Gminy Trawniki, Trawniki 605, 21-044 Trawniki w poniedziałki 8:00-16:00, wt-pt 7:30-15:30 pok. 13, oraz pod numerem telefonów: 815857293, e-mail; damianluczkiewicz@trawniki.pl
Deklaracja
Informacja dotycząca naboru
Umowa użyczenia
Umowa użyczenia w przypadku współwłasności 2 os.
Umowa użyczenia w przypadku współwłasności 3 os.
Umowa użyczenia w przypadku współwłasności 4 os.