Wójt Gminy Trawniki informuje, że prowadzony jest ciągły nabór wniosków na bezpłatne usuwanie płyt azbestowo – cementowych. W 2021 roku przeznaczymy na ten cel kwotę około 15.000 zł.
Środki te zostaną przeznaczone na:
- pokrycie kosztów prac demontażu azbestowych płyt z dachów,
- odbiór odpadów w postaci płyt azbestowo-cementowych zmagazynowanych
już na posesjach po rozbiórkach dachów w latach poprzednich, - transport tych płyt jako odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych.
Po wyborze wykonawcy na obecny rok planujemy, że prace te będą wykonywane w okresie od kwietnia do października 2021 roku.
W pierwszej kolejności zabrane zostaną odpady azbestowe, na które już zostały złożone wnioski w poprzednim okresie.
Zapraszamy Państwa do składania wniosków na usuwanie odpadów azbestowych zlokalizowanych lub zalegających na posesji. Te nowe zgłoszenia, w miarę możliwości finansowych, również będziemy się starali realizować.
Równolegle z działaniami Gminy Trawniki podobny nabór na bezpłatne usuwanie pokryć dachowych z płyt azbestowo-cementowych prowadzi Urząd Marszałkowski – informacje o rozpoczęciu V naboru zgłoszeń na usuwanie azbestu zamieściliśmy również na stronie internetowej Gminy Trawniki.
Dodatkowe informacje w sprawie można uzyskać u pracowników Referatu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Gminy Trawniki pokój nr 13, 14 tel. (81) 5856741, 5857037.
Zapraszamy do składania wniosków.